Oddziaływanie mody na codzienne życie

Kwiecień 26, 2017

W nowoczesnej społeczności internetowej trendy przedostają się między przeróżnymi grupami wiekowymi oraz geograficznymi w sposób zawiły do skoordynowania oraz przez to coraz mniejszy wpływ na koleje marek oraz mody mają fachowcy od marketingu a coraz więcej do wyrażenia w kwestii najpopularniejszych nurtów, nie jedynie ubraniowych, mają sami klienci i internauci.

Współczesny marketing coraz skuteczniej stosuje zagadnienie mody do oddziaływania na wyniki sprzedaży towarów swojej firmy. To Internet w kolosalnej mierze pozwolił kontrahentom na łatwiejsze komunikowanie się z producentami własnych ulubionych ubrań, zezwalając na przesyłanie tysięcy opinii oraz komentarzy w sprawie wad i zalet oprzyrządowania. Skuteczne marki potrafią wsłuchiwać się w głos tysięcy użytkowników oraz umiejętnie dopasowują swoje działania tak, by marketing był skuteczniejszy oraz znacznie bardziej wyrafinowany.

Nikt nie ma jednak niepewności, że moda coraz częściej nie wynika z działań paru grup czy organizacji i lobby marketingowego, lecz przemieszcza się w nieskoordynowany sposób między najróżniejszymi grupami wiekowymi, demograficznymi, geograficznymi. Bieg ekspansji mody nie jest już taki oczywisty i wcale niekoniecznie kraje liberalne wyznaczają trendy, za którymi następne kształtujące się ekonomicznie państwa powinny podążać. Przykładem może być tutaj chociażby Japonia, jaka pod względem organizacji kapitału i korporacji wygląda niczym doskonały gigant kapitalistycznej demokracji liberalnej, lecz moda tamtejszego społeczeństwa jest unikatowa w skali całego globu. I bez wsparcia domów mody z Japonii, bez zabiegów marketingowych niektóre tamtejsze koncepcje ubioru przedostały się na cały świat.

Inne również ciekawe artykuły znajdziesz na zagranicznych stronach:

Brak komentarzy

Możliwość komentowania jest wyłączona.